FOLLOW
XOXO

ALLAHU RABBI... ALLAH ❤
Bulan Bahasa
14 March 2012 with 0 angel
Buku diletak diatas para,
Assalamualaikum pembuka bicara.

Harimau belang mengejar rusa,
Apa khabar korang semua?

Eh,asal aku pantun je ni? Ha, sekolah aku buat Bulan Bahasa untuk B.Melayu, B.Inggeris dan B.Arab. sekarang, baru BM saja yang dijalankan. Banyak pertandingan diadakan antaranya sahibba,pidato,pantun,format dll. Aku dan Jenab wakil kelas aku 3 Dedikasi untuk pertandingan yang paling sempoi.. sahibba la! Pidato Apis pantun pulak Faiz, Zuhair, Pa’an, Hanif dan Ezat. Aku mulanya tak yakin dorang boleh pantun. Mainan dia macam ni : grup A bagi soalan dalam bentuk pantun pada grup B. Andthen grup B balas dalam masa 5 minit saja. ~Ok girl~, dah faham?

120307
Pertandingan pantun untuk pemilihan grup ke final. Semua form dikehendaki menghantar wakil untuk setiap kelas. Bagi form3 ada 3 Dedikasi, 3 Cekal, 3 Bestari dan 3 Arif. First 3C vs 3B. Kelas 3C ada Aizzat memang lah menang, tahniah bro! Tak sia-sia kau tawaf satu sekolah, cari idea Haha! Kemudian barulah 3D vs 3A. Time 3A bagi soalan kat 3D, aku yang over gelabah coz takut dorang tak dapat jawab. Tapi dorang rilek selamba je, tak sampai 30 saat terus jawab. Hebat tak? Aku, Andy, Syaz and Zul over shock. Rasa nak menari je. ~everyday I shock, SHOCK! Every night I shock, SHOCK!~ Akhirnya seri.

120308
Sambungan 3D vs 3A sebab semalam seri kan? Kelas yang menang dapat masuk final dan berentap dengan kelas 3C. Zuhair pulak buat hal, tak datang. Zzang! Pada mulanya aku yang kena ganti Zuhair sbg pemantun pengenalan. Aku punyalah perah belah otak nak buat pantun pembukaan dan penutup. Lek-lek Imah yang ganti. Sebab aku dapat berita ustazah masukkan aku Spell it Right. Peh! Aku mana arif sangat mengeja ni. Apatah lagi aku kena ~bersama berganding bahu~ dengan Zackwan. Dah lupakan. Nak tengok hasil pantun yang aku buat? ~Bang Bang~ nak tengok !

     Segak bergaya tegas orangnya,                       Tinggi lampai seperti menara,
     Lagak gerinya sungguh menakutkan,             Berbaju ungu bersongkok lagi,
      Diberi amanah pemantun pertama,                pemantun ketiga adalah tugasnya,
     Faiz Akmal empunya badan.                          Farhan Safwan nama diberi.

      Sang kancil dimakan oleh Si buaya,               Harimau Malaya tangkas berlari,
     Si lembu datang segera dan cepat,                  Kejar buruan sehingga berjaya,
       Muhammad Ezzat diberi nama,                      Diam-diam ubi tidak berisi,
     Pemantun keempat empunya mandat.            Muhammad Hanif sungguh berbisa.

       Petah berkata lantang bersuara,                      Air coklat rasanya kelat,
     Kalau berbicara tiada tandingan,                    Pedih tekak sukar ditelan,
       Diri saya jangan dilupakan,                             Mari dekat mari rapat,
     Izwatuzzaeimah empunya gerangan.              Ini waktunya sesi pengenalan.

jaeseumnida? Keputusann- kelas aku menang. Aku kan ~Warrior, huh~ For Aizzat ni pantun untuk kau :
    Rapper B1A4 namanya Baro,
     Rilek la bro.......!!!

Untuk Amal Islami aku kena wakilkan rumah kuning untuk syarahan B.Arab. ah! Mitchyeo! Aku tak tahu pulak kena buat ayat sendiri pastu hafal. Molla molla. Aku dah jadi ~Crazy~. Jangan sampai rambut aku macam Niel Teentop kang.


Layout by chocolettha. Post title from owlala. Colors & Image neapolitan ice cream & 1950's Argyle.


PAST | PRESENT