FOLLOW
XOXO

ALLAHU RABBI... ALLAH ❤
Alhamdulillah , Ya Allah
22 November 2012 with 0 angel
Assalamualaikum


Akhirnya Israel mengumumkan genjatan senjata ke atas Gaza. That means peperangan dihentikan, tapi jangan kita leka sebab israel, orang karif sentiasa berusaha menjatuhkan umat Islam.

Israel menghentikan serangan laut, udara dan darat. Mereka membuka pintu sekatan dan sempadan untk memudahkan penghantaraan barang keperluan. Hamas juga dikehendaki menghentikan serangan roket ke atas Israel. 

Benteng yang mengelilingi Gaza diturunkan dan dilaksanakan genjatan selama 24 jam. Genjatan senjata ini dijamni oleh Mesir. Selain itu, menubuhkan jam sifar , pelaksanaan mekanisme.

Meshaal: "ia adalah pencerobohan keji, pemimpin Hamas Khaled Meshaal bercakap dalam satu sidang akhbar di Kaherah. Beliau mengatakan bahawa Hamas telah menjaringkan kemenangan selepas lapan hari berperang.

Beliau menyeru serangan Israel adalah pencerobohan keji terhadap rakyat di Gaza yang membunuh orang awam dan pejuang.

"Saya tidak boleh menafikan bahawa tentera Israel banyak melakukan, berapa banyak bangunan mereka telah musnahkan di Gaza. Konspirasi Israel telah gagal" katanya. 

Alhamdulillah, alhirnya peperangan Barat sebelah yang tidak adil itu terhenti jua dengan usaha Morsi dan Erdogan. Namun kita lebih mengharapkan Komplek dan Turki bekerjasama memerangi Israel secara ketenteraan. Ingatkan tentanda petanda kiamat? salah satunya ialah = apabila dua kuasa besar Islam bergabung.

Sumber : http://www.erapasca.com/2012/11/gencatan-senjata-gazaisrael-berjaya.html



Layout by chocolettha. Post title from owlala. Colors & Image neapolitan ice cream & 1950's Argyle.


PAST | PRESENT